Acest blog este un suport la tema: Sisteme de numerație, care poate fi utilizat atît de elevi, cît și de profesori, ca material didactic suplimentar.

Faceți căutări pe acest blog

Sisteme de numerație nepoziționale

Simbolurile prin care sunt reprezentate cantitățile (numerele/dimensiunea) nu au o pondere în funcție de poziția ocupată în cadrul șirului de simboluri ce desemnează (semnifică) cantitatea globală (totală).
Exemplu: sistemul de numerație ROMAN
I = “i” de la “in” reprezintă unitatea
II = reprezinta 2 unități
V = “v” de la “vot” reprezintă 5 unități
X = “x” de la “xerox” reprezintă 10 unități
L = “L” reprezintă 50 unități
C = reprezintă 100 unități
M = reprezintă 1000 unități
Prin alăturarea acestor simboluri cu o semnificație prestabilită și folosind un algoritm/convenție de “calcul” (interpretare) se pot reprezenta diferite cantități.
IV = 4 = 5 – 1
VI = 6 = 5 + 1
IX = 9 = 10 – 1
XI = 11 = 10 + 1
XX = 20 = 10 + 10